Як пишуться подкасти: запорізький блогер Павло Коваленко про аудіоформат

Ми закінчуємо нашу розмову з Павлом Коваленком – ведучим подкасту “Стоп! Знято!” та кіноблогером. Сьогодні Павло розповів нам про те, як відбувається створення подкасту, чому він обрав саме такий формат для розмов про кіно та порадив контент конкурентів! Більше на сайті zaporizhanka.com.ua.

– Як виникла ідея створення подкасту?

– Я займаюся бігом час від часу, а біг – це така штука, що тобі завжди потрібна мотивація. Спочатку такою мотивацією була музика, а потім я перейшов на подкасти. І от в якийсь момент я підсів на подкасти про кіно. Це знову-таки були записи від Кінопоіску, у них багато цікавих класних подкастів, наприклад: “Крупным планом”, “Через вселенные”, “В предыдущей серии”. Вони роблять таку класну кіношну аналітику, мені стало цікаво. Потім почав моніторити український ринок подкастів про кіно. Те що я послухав мені не сподобалося. Є декілька цікавих, але вони різко обірвалися або змінили формат. До того ж, україномовних подкастів дуже мало. Мені захотілося зробити свій контент, я знав, що в мене для цього є знання, мені потрібен був співбесідник, який мав би мати почуття гумору і з ним я вибудовував би діалог. З Юрою ми знайомі більше десяти років, дуже часто ми перетиналися, ми маємо спільний інтерес робити контент українською, він знайшов нам студію “Радіо на дотик”. Раз на тиждень чи на два ми пишемо декілька випусків. 

– Що слухаєте самі? Топ три подкасти (неважливо: про кіно чи ні)

– Ті, що я перелічив від Кінопоіску, з українського мені подобається “Хороший плохой злой подкаст”, але вони трошки перейшли з теми кіно на прості розмови, та тим не менш – хлопці класні.

– Чому саме аудіальний формат для розмов про кіно? Хіба не зручніше було б знімати відео, куди можна було б вставити шматок з якогось фільму?

– Тут є дві особливості. Перша з них – моя певна замкнутість. Мені важко працювати на камеру, тому спочатку цього не хотілося. Спочатку мені навіть голосом було важко працювати, до того я завжди працював з літерами, писав тексти. Аудіальний формат перш за все ми обрали й тому, що свої послуги у записі нам запропонувала студія. Ми писалися на двох студіях. 10 епізодів на радіо на дотик, два на іншій. Один з цих двох взагалі викинули, бо був жахливий звук, хоча епізод був дуже крутий, його дуже шкода. А перший з поганим звуком ми все одно випустили, його було важко монтувати, але ми пізно помітили цей брак звуку, тому довелося його випустити. Зараз є ідея робити відеоформат, тому що зараз є тенденція, що відео подкасти мають більше переглядів на ютубі, хоча по суті в кадрі нічого не відбувається – там сидять двоє людей і говорять, так, можна побачити їхні емоції, але їх все одно слухають, а не дивляться. А от нещодавно ми почали говорити про те, щоб перейти на відеоформат, і це ускладнить нам життя, оскільки монтувати звук набагато простіше, ніж монтувати відео. 

– Можливо тому, що людям простіше включити це відео на ютубі, аніж скачувати якусь спеціальну програму для подкастів?

– Ми на ютубі виходимо теж, але чомусь там перегляду в нас низькі. Найбільші прослуховування у нас на Megogo Audio та на “НВ подкасти”. Але все одно для наших людей подкасти це досі новий формат, але статистика показує, що щороку прослуховування подкастів збільшується на 10%. Тому що це класна можливість робити щось і отримувати інформацію.

– Скільки часу йде на монтаж аудіо і як багато вирізається?

– Спочатку багато, оскільки нам треба було і одному під одного підлаштовуватися, і навчитися правильно чітко говорити без “екання”. Раніше було дуже багато незавершених думок, які теж доводилося вирізати. Тоді монтаж займав по кілька годин. Щонайменше він триває близько години, а треба ж його переслухати, вирізати, додати. На це йшло години 2-3 точно. Зараз години півтори. Тепер саме монтаж – це просто для нас. Важче тепер візуал: сторіс, обкладинки, окремо анімовані обкладинки для ютубу, треба якісь пости ще писати. Ще додаткову роботу це прописати таймінг для ютубу, виписати назви усіх фільмів, які ми згадуємо у випуску і так далі. 

– Скільки випусків наразі є “у шухляді”?

– Зазвичай у нас є запас тиждень туди-сюди. Це ми робимо для того, аби якщо сталося так, що ми не матимемо часу записати епізод, ми щось могли викласти, але при цьому інформація залишалася актуальною.

.,.,.,.