Як робити якісний контент: інтерв’ю з запорізьким блогером та ведучим подкасту “Стоп! Знято!” Павлом Коваленком

Павло Коваленко веде блог про кіно, де кожен, хто має бажання знайти собі фільм на вечір, має змогу це зробити! А нещодавно Павло зі своїм другом Юрієм Мурашковським почали роботу над подкастом “Стоп! Знято!”, наразі вийшло 10 випусків, які ви можете прослухати за посиланням. Ми поспілкувалися з Павлом про його блог, кіно, українізацію та подкаст. Більше на сайті zaporizhanka.com.ua.

– Давайте почнемо з простого: як виникла ідея писати про кіно і згодом створити для цього цілу сторінку?

Я вирішив, що треба не просто дивитися фільми, як я це робив раніше, а й мати якусь комунікацію з людьми, тому що здебільшого фільми Ми дивимося з дружиною, а обговорювати увесь час кіно одне з одним стало нудно. Оскільки я люблю і вмію писати, я вирішив, що непоганою ідею буде писати нетипові рецензії, позбавляючи їх якимись жартами. І звісно, я пишу про кіно на трохи вищому рівні, ніж його бачить звичайне глядач, це зрозуміло, оскільки там є постійний відсилки на якій збільш класичні твори, які багато хто бачив. Так власне я вирішив створити сторінку про кіно, якось її розвивати, але наразі більша кількість підписників там це мої знайомі. Але мене дуже тішить, що там з’являється все більше і більше людей, які мене не знають особисто, а знаходять сторінку, аби звернутися за порадою або просто почитати про кіно.

– Скільки часу займає комунікація з підписниками та ведення сторінки на добу і як знайти час, якщо інстаграм не є основним способом заробітку?

– Насправді, для мене інстаграм є основним способом заробітку, оскільки я працюю SMM-менеджером, тому у мене постійно в телефоні стоять нагадування, що треба зробити контент для брендів, сторінки яких я веду, і я цілком можу дозволити собі виділити деякий час для того, аби зробити щось для свого блогу. Деякі рубрики там є системними, до того, що їх треба робити, я звик, а от вводити щось нове набагато важче. Наприклад, іноді хочеться написати пост, але розумію, що для цього часу мені не вистачає. Іноді хочеться зробити якийсь топ фільмів, але це зробити важко,  оскільки це потребує якогось візуалу, бо інстаграм – це перш за все картинка, а візуал це завжди великі витрати часу. Надихатися допомагають різноманітні ресурси для створення контенту – Canva, FreePik і так далі. Безпосередньо комунікація і робота над контентом займає приблизно годину, можливо, трохи більше. Але це не беремо до уваги, що для того, аби написати рецензію на фільм, його треба ще й подивитися. А так спілкування з підписниками і контент займають приблизно годину.

– Чи не задумувалися ви про те, щоб розкрутити акаунт, а потім монетизувати, і мати з неї додатковий дохід?

Так, я думав про це, але тут я відчуваю певною мірою професійну деформацію. Я щодня роблю рекламу для брендів, розуміючи, що це моя робота, основний прибуток, тому дуже часто на те, щоб зробити щось для своєї сторінки, сил не вистачає. Є і багато інших факторів. Наприклад, близько року тому я був готовий вже запускати рекламу, але вирішив, що хочу перекласти увесь свій блог українською. Потім захотілося змінити стиль стрічки. І от тепер, коли мені все подобається, я потроху запускаю рекламу. До того ж, нові підписники з’явилися після виходу подкасту. Нарешті вже це люди, яких я не знаю (сміється – прим.ред).

– Що дається найважче у веденні блогу?

Знаходити час. Я намагаюся завжди подивитися ввечері фільм, наступного дня написати рецензію, але іноді так не виходить, доводиться відкладати. Звісно, у мене є певний запас, який я використовую, коли у мене багато інших справ. Але іноді буває, що я подивився 8 фільмів, про кожен треба написати, до кожного треба зробити візуальний контент, це доволі затратно по часу.

– А фідбеку достатньо, не складається враження, що пишеш “в нікуди”?

Іноді складається, так. Але це найчастіше саме через те, що рівень кіношних знань у мене дещо вищий, люди часто не розуміють деяких відсилок. Іноді стараєшся, намагаєшся зробити якусь алюзію, скажімо, на Кубрика, а єдиний Кубрик, якого вони знають – це “кубрик рубика” (сміється- прим. ред.). Важко ще й через те, що мало реакцій на сторіс, незрозуміло, чи людина просто прогорнула ці сторіс, чи зробила собі скрін. Тому раз на декілька місяців у мене стається істерика, коли я гнівно пишу щось типу: “ну поставте ви хоч вогник на ту сторіс”. Іноді реагують зірки, це дуже приємно. Спочатку ти дивишся фільм з цією людиною, а потім вона там щось тобі відповідає чи робить репост.

– Ну і наостанок в цьому блоці – оцініть свій блог від 1 до 10 на початку його ведення і от зараз. Як він змінився, чи бачите ви якісь трансформації?

Оцінити за якоюсь шкалою, певно, я його не можу. Але от трансформації точно відбулися. Спочатку ідея була одна,  тепер акценти дещо посунулися. Тепер значний ухил мого блогу йде на те, що він українськомовний, оскільки я сам раніше дуже часто сварився на те, що в Україні розповсюджується російський і російськомовний контент. Сварився я, звісно, російською, а потім у якийсь момент я зрозумів, що я сам є однією з ланок творення контенту, тому для мене момент з українізацією є дуже важливим. При цьому я намагаюся писати не цілком літературною мовою, а намагаюся, щоб мої тексти виглядали “живо”, позбавляючи їх жартами, приколами, тому що цей сегмент поки у нас є вільним. Дуже мало, на жаль, якісного контенту про кіно українською, тому я вважаю, що важливо його розвивати.