Косметичні секрети мешканок Олександрівська. Якою була перша косметика?

Косметика і все, що пов’язано з можливістю зробити власну зовнішність привабливішою, яскравішою і незабутнішою, увійшли в наше життя досить давно. Ще з часів античності відомі склади, які допомагали жінкам відповідати загальноприйнятим стандартам краси тієї епохи, де вони жили. І тому не дивно, що парфумерна і косметична справа розвивалися дуже динамічно. У цьому плані наші території мало чим відрізнялися від інших таких – тут активно розвивалося як власне виробництво необхідних косметичних засобів, так і користувалися привезеними з-за кордону препаратами. Далі – на zaporizhanka.com.ua

Косметика унісекс

Зазначимо також, що косметикою на рубежі вісімнадцятого та дев’ятнадцятого століть активно користувалися не тільки дами, які належали до вищого світу, але також і багато простих міщанок (хоча б в усіченому варіанті), а також майже всі дворяни сильної статі. Вважалося моветоном вийти у світ без набіленого обличчя чи підкреслених очей. Ця мода стала поступово витіснятися лише в першій третині позаминулого століття – коли макіяж став ставати природнішим, а можливостей для догляду за шкірою та волоссям побільшало. Таким чином, приховувати недоліки вже не було потреби, і джентльмени мали змогу обходитися без щоденного макіяжу.

Неякісно та примітивно

Правда, жінки на початку 19 століття не могли поки що похвалитися ні безпечною, ні ефективною косметикою. Так, мешканки Олександрівська у спробі приховати недосконалість шкіри обличчя (а тоді вона була практично в кожної жінки незалежно від її походження – адже епідемії віспи робили свою справу) змушені були користуватися білилами на основі свинцю. Незважаючи на те, що ще кілька десятиліть тому великосвітські дами вже спробували аналогічні косметичні препарати з іншим складом (наприклад, з тальком), вони вперто продовжували наносити на обличчя токсичний свинець просто тому, що він давав максимально швидкий і виразний маскувальний ефект. Бажання мати неприродно вибілене обличчя з яскраво нарум’яненими щоками поступово поступилися місцем спразі продемонструвати всім природний колір обличчя та здорову шкіру, проте для цього мешканкам Олександрівська знадобилося ще майже два десятиліття. У моду поступово увійшла натуральність, і тому зачіски втратили колишню висоту, а обличчя – яскраве “бойове забарвлення”.

Нові віяння

Після відмови від густо нарум’янених облич, відбулася і переоцінка необхідності користування парфумерією. Так, наприклад, мешканки Олександрівська змінили густіші аромати на сучасні та модні – з квітковими та трав’яними нотами. Свого централізованого виробництва парфумерії в Олександрівську на той момент ще не було, тому жінки користувалися або послугами аптекарів, або довіряли цю роботу тому, хто брався за неї без особливих знань.

При цьому як парфумерія, а й косметика активно виготовлялися з природних компонентів. До середини, і, тим більше, до кінця століття список найменувань доступних косметичних засобів дуже розширився. Так, наприклад, мешканки Олександрівська могли собі дозволити придбати в лавці не тільки пудру та рум’яна, але також різноманітні олівці (для повік, брів та губ), помади різних відтінків, блиски, притирання для виправлення недоліків шкіри, лосьйони, креми, бальзами та інші важливі дрібниці. Як бачимо, цей перелік виходить цілком чималим, особливо якщо врахувати той факт, що переважна частина всього цього асортименту виготовлялася вручну, і часто (хоча і не завжди) – для конкретної замовниці.

Особливих висот у цей час мали досягти олександрівські жінки в мистецтві підготовки шкіри до нанесення косметики. Справа в тому, що самі по собі ці косметичні засоби навряд чи могли бути надто корисними або хоча б нейтральними до шкіри (з огляду на спосіб їхнього приготування та доступність дешевих інгредієнтів). Тому грамотно подбати про те, щоб шкіра не в’янула, не втрачала вологу і виглядала свіжішою, підтягнутою, гладкою і доглянутою, можна було за допомогою спеціальних основ. До них зараховували різноманітні креми, склади з рослинних олій, а також косметичні продукти з тваринних жирів. Вважалося, що ці засоби можуть надати свій сприятливий вплив на шкіру красунь завдяки можливості забезпечити її поживними речовинами та такою необхідною вологою, а також що вони зможуть послужити бар’єром між шкідливими компонентами косметики та шкірою жінки.

З театральних підмостків

Зазначимо також, що макіяж та косметика поступово перекочували зі світу великосвітського у світ звичайний. Так, наприклад, все більша кількість жінок стала приділяти увагу своєму зовнішньому вигляду, а доступніша ціна стала гарантом можливості дозволити собі купувати косметику для щоденного користування. Оскільки якраз на зламі дев’ятнадцятого та двадцятого століть активно розвиваються такі види мистецтва, як кіно, театр та вар’єте, своєрідними фронтменами у справі просування макіяжу довелося стати актрисам, які були задіяні там. Оскільки емоції на чорно-білих екранах виглядали невиразно без спеціальної підготовки зовнішності жінок, вони сильно підводили очі та рум’янилися, а також різко контрастно окреслювали губи. Приблизно тими ж прийомами створення виразної міміки користувалися їхні колеги на театральних підмостках – вони теж підводили губи, брови та очі, а також рум’янили щоки. Їхній зовнішній вигляд сподобався олександрівським представницям слабкої статі, і на вулицях почала з’являтися все більша кількість жінок із макіяжем такого вигляду.

Просто та доступно

А декількома десятиліттями пізніше у продажу з’явилася велика кількість найменувань косметики вже не у форм-факторі театрального гриму (що часто було незручно для звичайних жінок), а у вигляді компактного набору. Так, наприклад, стали з’являтися туші для вій у вигляді пресованих брикетів, а також помади у вигляді стиків. Вони значно розширили можливість застосування декоративної косметики та залучили на бік її полум’яних фанатів нові покоління жінок, які проживали на той час у цьому місті.

Разом з косметикою в першій третині минулого століття розвивається також парфумерна справа (з’являється можливість придбання фабричного продукту), а також напрям косметики доглядової – і прилавки магазинів стали наповнюватися різними засобами для піклування про власне тіло та волосся.

.